#Erasmusdays

Dins les activitats programades dels #ErasmusDays de la UAB, us compartim aquest vídeo en el que participen estudiants molt implicats en la difusió del programa i que pensem pot connectar força amb els estudiants de Batxillerat Internacional.

Conflict in Armenia

19/02/20

Thanks to our multicultural community, we have had the pleasure of learning about our Armenian student’s insight into the current conflict involving his country of origin.

Taller de citacions a la biblioteca municipal Manuel Arranz

El dia 15 d’octubre els i les alumnes van poder coneixer la biblioteca Manuel Arranz i participar en el taller fet a la nostra mida sobre les citacions segons l’estil APA. Sí, també hem pogut gaudir de la literatura;)

Patates, superfície i volum

Els i les alumnes de biologia han disenyat un experiment amb patates per a calcular la superfície i el volum. 

Distance collaborative work

We can role-play job interviews with our students in self-isolation too! COVID, go home!

Nova generació Voramón IB

Comencem un nou curs, presentant-vos la nova promoció d´alumnes 2020/22. Molta sort a tots!

La nostra escola ha estat seleccionada com a Escola Ambaixadora del Parlament Europeu pel curs 2020-2021.
Aquest programa té per objectiu estimular el coneixement d’Europa i de la democràcia parlamentària europea entre els joves, proporcionant-los un coneixement actiu de la Unió Europea, i de el Parlament Europeu en particular. No es tracta només d’ensenyar dades sobre la Unió Europea, sinó també de donar-los l’oportunitat d’experimentar la ciutadania europea.
A partir d’una programació d’activitats al llarg del curs escolar, l’alumnat del centres participants desenvolupa coneixements sobre la UE i afavoreix l’intercanvi d’experiències amb altres escoles europees. Les activitats son diverses, tallers, presencials o en línia, activitats de sensibilització, assistència a una formació que es fa a Madrid amb altres escoles entre d’altres.
https://voramon.wixsite.com/voramonbloc/blog
https://voramon.wixsite.com/voramonbloc/blog

SANT JORDI A VORAMÓN

WEBINARS SOBRE EL BI

FORMULARI INSCRIPCIÓ

Apunteu-vos a les Webinars del BI de cara al curs vinent si voleu conèixer el Batxillerat Internacional.

Us informarem de tot el seu contingut, itineraris, assignatures, professorat, avaluació, accés a la universitat i altres aspectes d’interès.

El Poblenou és avui el districte de la innovació de Barcelona on es concentra una part important de la indústria creativa i tecnològica de la ciutat. És una de les zones de major atracció de talent jove amb mentalitat transformadora, global i internacional.

HAPPY BIRTHDAY, DEAR PLANET

Happy birthday, and hopefully we will learn to love you better

We fell asleep in one world…..


VIRTUAL 2020 EARTH DAY CONFERENCE

Per a cel·lebrar el dia del nostre planeta, Nelson Institute for World Studies organitza tota una sèria d’activitats pel dia 20 d’abril, que podeu consultar aquí: https://earthday.nelson.wisc.edu/

JORNADES DE PORTES OBERTES

Benvolgudes famílies,

Atenent a la situació de confinament decretada en la lluita contra el COVID-19, les jornades de portes obertes que s´havien de cel.lebrar el proper 28 de març, es posposen fins al 9 de maig a les 11h. Lamentem les molèsties.

En qualsevol cas, les famílies que ho desitgin, poden concertar entrevistes personalitzades, ja sigui a través d´Skype, o presencials per als propers mesos, en que esperem poguem reprendre l´activitat habitual.

Poden contactar amb nosaltres a través del nostre mail: info@voramon.cat

D´altra banda, recordar-los que en aquest web, disposen de tota la informació referent a l´escola i al diploma de Batxillerat Internacional. També poden descarregar els nostres dossiers informatius en català, castellà i anglès en els següents enllaços:

https://www.voramon.cat/wp-content/uploads/2020/01/DETALL-INFORMACI%C3%93-CURS-20-21-CAT.pdf

https://www.voramon.cat/wp-content/uploads/2020/03/DETALLE-INFORMACI%C3%93N-CURS-20-21-CAST.pdf

https://www.voramon.cat/wp-content/uploads/2019/12/DETALL-INFORMACI%C3%93-CURS-20-21-ENG-1.pdf

VISITA A LA BIBLIOTECA MANUEL ARRANZ

Un punt molt important pel BI és el relacionat amb la probitat acadèmica , és per això que els alumnes del Voramón, han vingut a la Biblioteca del Poblenou Manuel Arranz a fer un taller per aprendre a citar correctament les diferents fonts d´informació amb les que treballaran. Aquí teniu algunes fotos…

BUSINESS MANAGEMENT – els i les alumnes com a protagonistes

A l’assignatura de Business Management els estudiants aporten a classe notícies de l’entorn socioeconòmic que desprès analitzem de forma conjunta vinculant-la als conceptes i continguts de la matèria.
A l’assignatura de Business Management els estudiants també treballen competències transversals com el pensament crític, la presa de decisions i la comunicació eficient, eines bàsiques en un món on la informació és a tocar i cal saber triar-la i gestionar-la.

El passat dia 3 de febrer una visita a la Borsa de Barcelona. Amb anterioritat  a la visita es van treballar a la classe de forma interactiva els conceptes bàsics del mercat bursari. Un cop a la Borsa, van assisitir a un taller informatiu i vàren poder veure in situ, el funcionament del mercat continu.En arribar a l’escola es va visionar la pel·lícula La gran aposta que narra els detonants de la recent crisi financera mundial.

LES DONES A LA CIÈNCIA:

Andrea García Bravo – hoy los alumnos IB y los alumnos de Biología y de Ciencias aplicadas han podido saber más sobre su trayectoria, su investigación y el rol de la mujer en la ciencia.

14/02/2020

Andrea García Bravo (Madrid, 1982), joven investigadora del Departamento de Biologia Marina y Oceanografía del Instituto de Ciencias del Mar del CSIC. Realizós sus estudios de doctorado en la Universidad de Ginebra (Suiza) sobre la metilación del mercurio y su biomagnificación en las cadenas tróficas. Después de 5 años de post-doctorado en Uppsala (Suecia), ha vuelto a Barcelona con un contrato de la Generalitat, Beatriu de Pinos a trabajar  en el Centro de Diagnóstico Ambiental y Calidad de las Aguas, CSIC. Actualmente ha obtenido un contrato de investigación de la Comisión Europea del program Marie Curie. Toda su investigación se centra en la compresión del ciclo global del mercurio, con un énfasis especial en los procesos de transformación.

Recientemente, fue galardonada con el premio Raymond L. Lindeman 2019 de la ASLO (Association for the Sciences of Limnology and Oceanography) por el mejor artículo científico escrito por un jóven investigador.

SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS. De l’individual al més global

Els alumnes de Política Global del Batxillerat estan treballant els diferents objectius del desenvolupament sostenible de l’ONU, i han pensat com es pot ajudar a l’avenç cap aquesta fita des de tots els nivells, de l’individual al més global. Han plasmat la feina en pòsters informatius molt gràfics per tenir-ho ben present.

Mireu tot en el Twitt: Twitter

UNA MOSTRA DE POESIA

EXPOSICIÓ FOTOGRÀFICA

Els alumnes de l’assignatura d’Història van visitar una exposició de fotografia anarquista de la Guerra Civil a l’arxiu fotogràfic de Barcelona. 

PARTICIPACIÓ A L’EUROPEAN YOUTH PARLIAMENT

Estem molt contents!. Quatre alumnes del BI, el Pau, l’Andreu, la Marina i la Jana ens representaran a la Conferència regional d’Espanya de l’European Youth Parliament (EYP), que tindrà lloc a Girona del 20 al 23 de febrer. Aquesta conferència és el punt de partida per seleccionar els futurs representants del país en el Parlament Europeu.

l’EYP és un espai de debat vers les necessitats dels joves i els anima a desenvolupar un pensament crític i independent.

Good luck!!

MAPAMUNDI VORAMÓN

Ja tenim el Mapa del Món posat a l’entrada de l’edifici. Ara ja podem assenyalar les nacionalitats del nostre BI. Gràcies nois i noies!

IB LEARNER PROFILE ACCORDING TO THE STUDENTS

Yesterday in English class we did an exposition on our vision of IB learner profiles. Each student adopted and presented one of the profiles from a personal point of view. In summary, this is what we are like, and much more:)!

  • Inquirers
  • Knowledgeable
  • Thinkers
  • Communicators
  • Principled
  • Open-minded
  • Caring
  • Risk-takers
  • Balanced
  • Reflective 

EXPERIÈNCIES DEL BI

Rachel Tseng is a graduate of Anglo-Chinese School (Independent) in Singapore. She is currently completing her final year at Northwestern University in the United States where she is majoring in neuroscience and minoring in chemistry. Outside of classes, you are likely to find her doing research or cooking at home. You can connect with her on LinkedIn here.

Experiències internacionals dels estudiants del Programa Diploma del BI en coherència amb un dels seus valors com és el de desenvolupar la mentalitat global i multicultural, com a valor de futur de la societat actual. La Rachel Tseng, graduada xinesa del Programa Diploma del BI comparteix la seva experiència com a estudiant universitària de Neurociència i Químia als Estats Units. Més info

EN TOTES LES LLENGÜES DEL NOSTRE CENTRE: BON NADAL; FELIZ NAVIDAD; MERRY CHRISTMAS; FROHE WEINACHTEN, HRISTOS SE RODI; میلاد مسیح مبارک باد , С Рождество́м; SRETAN BOZIC; PRETTIG KERSTFEEST, JOYEUX NOËL!

VORAMAR AND VORAMÓN WORKING TOGETHER

19/12/2019

This morning our 4th of ESO and IB students have worked together on projects related to Biology, Technology, Chemistry, Environmental Systems and Global Politics with the aim of using academic English in topics related to their fields of interest. They have worked hard, and, thanks to some marvelous 4th of ESO we also had cookies and cake!

VORAMÓN COM A CENTRE BI. UNA GARANTIA DE QUALITAT

Taller sobre ADN amb professionals de la Vall d’Hebron (UAB)

La International Organization Baccalaureate (IBO),  amb 50 anys d’experiència en l’educació d’infants i joves a tot el món, no imparteix els seus programes directament, sinó que ho fan a través de centres autoritzats que han hagut de passar per un procés d’homologació de més de dos anys. Les escoles que com la nostra han passat aquesta homologació formem part del col·lectiu de “Col·legis del Món del Batxillerat Internacional”

El procés de certificació de Voramón com a Batxillerat Internacional de l’Escola Voramar,   avala la globalitat d’escola en els seus diferents àmbits, projecte educatiu, metodologia, currículum, programacions de les assignatures, implicació i compromís de la titularitat de l’escola, de  l’equip directiu i del claustre de professorat i el compromís de dotar d’uns recursos i d’unes instal·lacions òptimes per a la impartició del programa, entre d’altres.

El nostre equip de professorat ha realitzat la formació pertinent per obtenir la capacitació docent d’aquests estudis i continua formant-se constantment per tal de poder oferir la màxima qualitat del programa.

La nostra escola aposta per aquests estudis per les següents motivacions:

La innovació, en apropar a l’entorn uns estudis que no existeixen. És un batxillerat diferent al batxillerat LOMCE, en filosofia i en metodologia. L’aprenentatge és globalitzat i treballa per competències.

El BI és coherent amb les necessitats del futur més immediat. Desenvolupa una mentalitat internacional, multicultural, oberta tolerant i solidària  formant persones capaces d’interactuar en entorns volàtils, incerts, complexos i ambigus (VUCA).

És un model educatiu en expansió. El sistema tradicional de Batxillerat i proves PAU està a debat hi ha tendència a implantar aquest tipus d’estudis a Catalunya i cada any són més els centres públics i privats que agafen el model de Batxillerat Internacional per impartir aquesta etapa.

Voramón és assequible i accessible. L’oferta existent a Barcelona actualment es limita a escoles d’elit econòmic. A nivell públic només hi ha un centre que ofereix 25 places únicament i no cobreix la demanda existent, fet que el porta a fer una selecció exclusiva.

Voramar planteja uns estudis accessibles i assequibles tan a nivell de perfils com a nivell econòmic. El nostre objectiu és oferir aquests estudis a un preu similar del d’un Batxillerat normal no concertat.

PER QUÈ FER EL BI A VORAMÓN. INFOGRAFIA

PARLEM AMB ARIADNA BATALLA

04/12/19

L’Ariadna, una ex-alumna IB ens ha tornat a visitar per explicar als alumnes la seva experiència IB. Moltes gràcies!

COMANDANT ARIAN

28/11/2019

Els alumnes de Batxillerat que cursen la matèria de Política Global han assistit a una projecció del documental “Comandant Arian”, una pel·lícula sobre una dona kurda que lluita a la guerrilla femenina d’alliberament.

REFUGI ANTIAERI DEL POBLE SEC

8/11/2019

Els alumnes de les matèries de Política Global i Història han fet una visita al refugi antiaeri de la Guerra Civil situat al Poble Sec. Allà han pogut comprovar de primera mà com l’organització veïnal va ser determinant en la construcció d’uns refugis que, durant els bombardejos sistemàtics que va patir la ciutat, van salvar moltes vides. L’afectació del conflicte polític a la població civil ha estat l’eix central de la visita.

INTERNATIONAL MINDEDNESS: RESPECTING OUR TRADITIONS

30/11/2019

Today in English class our very international students have presented different traditions related to the countries of their origins.We have been privileged to learn how the Day of the Dead is celebrated in Germany, Ecuador, Paraguay, Chile and Russia. We have also learned about the Persian celebration of the longest night (Shabe Yalda) and the Day of Birth of the Holy Virgin in Serbia (Mala Gospojina).Our Catalan students with international experience have talked about the origins and the evolution of Halloween (with a tasty sample of the most typical treats) and another group of Catalan students have introduced Castanyada in the sweetest way, with home-made panellets!

MOUNTAIN VIEW HIGH SCHOOL PENPALS

28/10/2019

Els nostres alumnes del batxillerat internacional acaben de fer penpals als Estats Units, amb els alumnes IB de l’escola Mountain View High School, de l’estat de Virginia ( https://www.staffordschools.net/Domain/34).Estem esperant les seves primeres cartes!

26/09/2019

MAÑANA DE INVESTIGACIÓN EN VORAMÓN

Coincidiendo con el “Matí de la Recerca 2019” los alumnos de IB Voramón hemos descubierto de forma práctica como extraer ADN de una fruta con la ayuda de especialistas del Centro Hospitalario Vall d’Hebron. Ha sido una gran experiencia!! Muchas gracias!!!

29/05/2019

¿POR QUÉ ELEGIR IB?

El mundo laboral está a la espera de personal capacitado para contratar. La formación desde temprana edad es clave para ubicarse, para ello es importante conocer los beneficios de especializarse y especializar a sus hijos desde el colegio.

https://www.eleconomista.es/ecoaula/noticias/8932382/02/18/Por-que-elegir-el-Bachillerato-Internacional.html

22/05/2019

El perfil del estudiante IB en España

En este artículo se indaga el perfil del estudiante del Diploma IB en los institutos públicos de enseñanza secundario en España. Para ello se comienza explorando a nivel mundial el recorrido histórico del programa, para profundizar más tarde en la propuesta pedagógica que encierra y el perfil de estudiante que persigue.

https://revistas.uam.es/index.php/jospoe/article/view/9805

15/05/2019

¿Has oído hablar del Bachillerato Internacional?, ¿Qué ventajas tiene?

Este modelo reúne lo mejor de los muchos sistemas educativos del mundo para aportar una visión más global de la educación, a nivel mundial se imparte con los mismos programas en más de 4.964 centros, consiguiendo así su fortaleza educativa.

https://www.lasprovincias.es/sociedad/educacion/bachillerato-internacional-mas-camarena-20190325094835-nt_amp.html?__twitter_impression=true

08/05/2019

What Are The Top 10 Soft Skills For The Future Of Work?

The future of work is likely to herald a wide range of new jobs, many of which we can scarcely conceive today. There has been understandable attention given to the kind of skills these jobs might require.  For instance, at the tail end of last year, the University of Memphis proposed that collaborative problem solving would be the most important skill in the coming decades.

https://www.forbes.com/sites/adigaskell/2019/02/22/what-are-the-top-10-soft-skills-for-the-future-of-work/#43af11e67f1f

30/04/2019

Lo que detona el aprendizaje es la emoción, y son los humanos los que producen esa emoción, no las máquinas. La creatividad es algo esencialmente humano.

Si le pones una pantalla a un niño pequeño limitas sus habilidades motoras, su tendencia a expandirse, su capacidad de concentración. No hay muchas certezas en todo esto. Tendremos las respuestas en 15 años, cuando estos niños sean adultos.

¿Pero queremos asumir el riesgo?

https://elpais.com/sociedad/2019/03/20/actualidad/1553105010_527764.html?fbclid=IwAR2GmQS8XYOFLEhwpfAAy9ti5eLcGs0OteTpKePuyaaSUFkGq2XzboqDPKg

24/04/2019

La Universitat evoluciona amb el temps. La tecnologia permetrà un nou mètode de formació, més proper a les necessitats dels alumnes.

El Batxillerat Internacional us ajuda a preparar-vos.

Informeu-vos de les 10 coses que podrien desaparèixer de la educació en la pròxima dècada:

http://noticias.universia.net.mx/educacion/noticia/2019/02/05/1163533/10-cosas-podrian-desaparecer-educacion-proxima-decada.html

17/04/2019

The future of work is likely to herald a wide range of new jobs, many of which we can scarcely conceive today. There has been understandable attention given to the kind of skills these jobs might require. 

So what are the most important soft skills according to Udemy?  Here is their top 10:

https://www.forbes.com/sites/adigaskell/2019/02/22/what-are-the-top-10-soft-skills-for-the-future-of-work/#4e7417cb7f1f

10/04/2019

Cada dos o tres anys, tècnics de la Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) elaboren un informe en el que analitzen les principals tendències de canvi a nivell social, polític i econòmic que impacten en la educació.

L’informe afirma que “l’educació té un paper important a realitzar en equipar als estudiants amb les competències necessàries per a progressar en el futur global”.

I sabeu de quines competències estem parlant?

Les podreu trobar llegint el següent article: https://educacion.ladiaria.com.uy/articulo/2019/2/la-ocde-analiza-las-tendencias-globales-que-el-sistema-educativo-deberia-tener-en-cuenta-los-proximos-anos/

03/04/2019

Descobreix les noves tendències internacionals en matèria d’educació i com aquestes afectaran als sistemes educatius de tot el món.

Ens ho explica Andreas Schleicher, director d’educació de la OSDE i coordinador de PISA, resumides en 10 punts:

https://www.bbc.com/mundo/noticias-47184461

27/03/2019

Ja coneixes els beneficis d’estudiar el Batxillerat Internacional?

Estudiar el Batxillerat Internacional obre les portes tant a estudiar a una universitat estrangera com per a tenir una bona posició en el món laboral cada vegada més globalitzat.

Coneix 10 dels beneficis d’aquest programa, al següent article de Finanzas Personales:

https://www.finanzaspersonales.co/trabajo-y-educacion/articulo/10-razones-para-hacer-bachillerato-internacional/53327

20/03/2019

Les 10 claus del futur del treball:

Adaptar-se a les noves demandes del mercat laboral no és un caprici, sinó una necessitat. Durant una jornada a Londres organitzada per Linkedin, diferents responsables de varies companyies van debatre sobre aquestes noves necessitats.

Llegeix l’article complet de Cinco Días al següent enllaç:

https://cincodias.elpais.com/cincodias/2018/11/13/fortunas/1542137332_482079.amp.html?__twitter_impression=true

12/03/2019

Preneu atenció! Les empreses cada vegada més, sol·liciten de personal qualificat per a l’entorn industrial actual.

Us deixem un interessant article de La Vanguardia Tecnologia que ens diu: “a la industria 4.0 le sobran máquinas y le faltan profesionales cualificados” on es posa de manifest que, competències com la flexibilitat i la capacitat per solventar problemes són qualitats humanes molt valorades en un entorn de màquines.

A continuació teniu el link de l’article:

https://www.lavanguardia.com/tecnologia/20190307/46893035712/industria-40-empleo-formacion-profesional-profesionales-mano-de-obra-espana.html?utm_campaign=botones_sociales_app&utm_source=social-otros&utm_medium=social

6/03/2019

Sabeu què són les “soft skills” i per a què són tan necessàries al món laboral?

Les “soft skills” traduït literalment com a habilitats toves, són cada vegada més importants en el món laboral. A més de les habilitats tècniques i professionals, els professionals busquen en els futurs empleats aquestes “soft skills” que serien la flexibilitat, el bon tracte amb clients i companys, i la capacitat de treballar en equip.  Al Batxillerat Internacional  Voramón de l’escola Voramar et donem les eines per a desenvolupar-les.  Inscriu-te ara! Recordem que les portes obertes es celebren els dies 22 i 23 de març.

Llegeix més sobre aquest nou concepte a l’article de Connect Americas:

https://connectamericas.com/es/content/las-%E2%80%9Csoft-skills%E2%80%9D-ganan-importancia-en-el-mundo-laboral

27/02/2019

Vols saber quines són les 10 millors startups del món en educació digital del 2018? EnlightED les va escollir entre les més de 615 startups que es van presentar.

A l’article de la pàgina Ticpymes pots descobrir-les:

http://www.ticpymes.es/emprendedores/noticias/1107523049104/conoce-10-mejores-startups-de-educacion-digital-del-ano.1.html

20/02/2019

Estar preparat per al futur professional cada vegada és més difícil ja que es necessiten noves habilitats adaptades a la tecnologia i necessitats del moment. Descobreix quines 7 habilitats són les més importants per a un estudiant i poder tenir un futur d’èxit al següent article d’Universia:

http://noticias.universia.edu.pe/consejos-profesionales/noticia/2015/05/21/1125224/7-habilidades-estudiantes-deben-tener-futuro-exitoso.html

13/02/2019

Preguntes freqüents

Javi Arróspide, professor de secundària, explica al seu article “Bachillerato Internacional para newbies” la seva experiència personal com a professor d’aquest programa, les idees errònies que es tenen sobre aquest i la diferència amb el batxillerat convencional.

Podeu llegir l’article complet aquí:

https://masalladellimite.wordpress.com/2019/01/15/bachillerato-internacional-para-newbies/amp/?__twitter_impression=true

12/02/2019

Casos d’èxit dels alumnes de Batxillerat Internacional

Well done to #IBDP student and robotics enthusiast Ariel Wang for her admission to Harvard University to study Mechanical Engineering!

Ariel Wang, a student at West Vancouver Secondary has been admitted into Harvard for its distinguished Mechanical Engineering Program. Her time at the Robotics Academy has ignited her passions and she is ready to take on the world!

05/02/2019

Coneix el CAS (Creativitat, Activitat i Servei)

El CAS (Creativitat, Activitat i Servei) es una tècnica que permet potenciar als alumnes el seu desenvolupament personal i interpersonal a través de l’aprenentatge mitjançant l’experiència. Es cursa al llarg de tot el programa i fa participar als alumnes en una varietat d’activitats i finalment reflexionen sobre les seves experiències. Pots trobar més informació sobre aquesta tècnica d’aprenentatge al següent enllaç:

https://www.ibo.org/es/programmes/diploma-programme/curriculum/creativity-activity-and-service-projects/

29/01/2019

El Batxillerat Internacional, el programa que està canviant l’educació

“Lo más importante es la adquisición de competencias, en el sentido de que los alumnos aprenden la técnica de resolución de problemas y fomenta el pensamiento crítico en un contexto siempre global”, explica Maripé Menéndez a l’article per a la revista El Confidencial. Pots llegir-lo complet al següent enllaç:

https://www.elconfidencial.com/alma-corazon-vida/2015-03-04/el-bachillerato-internacional-el-exigente-programa-que-esta-cambiando-la-educacion_721296/

11/01/2019

What we can learn from inquiring into the arts

Two teachers reflect on the role that visual and performance arts play in an IB education

At the opening ceremony of IB Global Conference in October, students from Amadeus International School, Vienna, Austria, sang in front of a packed auditorium of over 2,000 educators. As well as entertaining the audience, the performance offered an active and meaningful learning process for the primary and secondary students involved.

Lidia Campanale, Primary Years Programme (PYP) Music Teacher and Choir Director at the school, believes that that the way we teach arts subjects —music, visual arts, dance and drama—must become “a manifesto of student agency”.